menu Home chevron_right
Agenda Tips

Bibliotheken Eemsdelta organiseren boekbespreking Sonny Boy

Marcel Voorthuijsen | 10 november 2023

Heel Nederland Leest in november Sonny Boy van Annejet van der Zijl. Samen een goed boek lezen – dat brengt gesprekken op gang en verbindt mensen met elkaar. In verschillende bibliotheken in de gemeente Eemsdelta wordt een boekbespreking georganiseerd van het boek Sonny Boy in het kader van de campagne Heel Nederland Leest. Hierbij kunnen mensen elkaar ontmoeten en in gesprek gaan over de thema’s die centraal staan in Sonny Boy.

In verschillende bibliotheken in de provincie Groningen worden ter gelegenheid van Heel Nederland Leest activiteiten georganiseerd omtrent het boek Sonny Boy, waaronder een boekbespreking. Tijdens deze boekbespreking, genaamd ‘Heel Nederland Leest Club’, wordt gepraat over het boek en worden bijbehorende thema’s bediscussieerd. Je kunt terecht op vrijdag 24 november 19:30 – 21:30 uur in Bibliotheek Appingedam, op dinsdag 28 november 19:30 – 21:30 uur in Bibliotheek Loppersum en op woensdag 29 november 13:00 – 15:00 uur in Bibliotheek Spijk. Toegang is gratis. Aanmelden voor de boekbespreking in Appingedam, Loppersum of Spijk kan via de agenda op de website.

Op biblionetgroningen.nl/hnl staat een overzicht van alle activiteiten die worden georganiseerd tijden Heel Nederland Leest in de Groningse bibliotheken.

Heel Nederland Leest
Heel Nederland Leest is een jaarlijks terugkerende campagne van het CPNB en de Bibliotheek, met als doel: gesprekken op gang brengen en mensen met elkaar verbinden door samen een boek te lezen. Dit jaar is dat Sonny Boy van Annejet van der Zijl. In november geeft de Bibliotheek deze bestseller cadeau aan leden én bezoekers.

Sonny Boy
Sonny Boy gaat over de levensgeschiedenis van de 19-jarige Surinaamse student Waldemar en de Hollandse 40-jarige getrouwde Rika. Deze biografie met een historisch tintje kent verschillende thema’s die nog altijd actueel zijn. Denk aan wonen in een land waar je niet thuis bent, maar ook (controversiële) liefde en scheiding, slavernij, en veerkracht vinden in de moeilijkste periodes.

Annejet van der Zijl
De auteur van Sonny Boy – Annejet van der Zijl – werkte een aantal jaren in de journalistiek, onder andere bij opinieblad HP/De Tijd, waar ze zich specialiseerde in literaire geschiedschrijving en portretten. Inmiddels heeft ze een groot aantal historische non-fictieboeken en romans geschreven. Haar boek Sonny Boy, dat werd uitgekozen voor Heel Nederland Leest 2023, werd verfilmd en in acht talen vertaald.

• cover play_circle_filled

Omroep Eemsdelta
    Altijd dichtbij