menu Home
Het Hogeland

Twee nieuwe raadsleden voor Het Hogeland

Omroep Het Hogeland | 5 februari 2025

(op de foto: Bernd de Jong/gemeente Het Hogeland)

De gemeente Het Hogeland heeft woensdagavond twee nieuwe raadsleden benoemd.

Mees Breuker (PvdA) is de opvolger van Jaap Heres, die in december vorig jaar uit de raad stapte. Heres gaf aan dat bij hem de energie op was:

Heres zat als eenmansfractie in de raad nadat hij uit de PvdA-fractie was gestapt. Zijn zetel viel terug naar zijn oorspronkelijke partij, de PvdA.

Kees Geertsema (ChristenUnie) werd benoemd als opvolger van Bernd de Jong. De Jong gaf onlangs aan dat hij door omstandigheden (zijn zoontje heeft een dwarslaesie opgelopen) naast zijn dagelijkse werk meer tijd en aandacht moet en wil besteden aan zijn gezin. De Jong was fractievoorzitter.

“Leef met je kop omhoog”, gaf een geëmotioneerde De Jong de raad als advies mee. Hij kreeg een staande ovatie van alle aanwezigen in de raadszaal.





  • play_circle_filled

    Omroep Eemsdelta
    Altijd dichtbij

  • cover play_circle_filled

    Lekker Zondag
    18:00 - 19:00

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play