Boze bewoners spreken in.
Vanavond, 12 februari, spreken bewoners van de wijk Westerdraai (54 woningen aan de Westerkade, Karel Doormanstraat, Dijkhuizenweg 1, 1a en 3, Lisstraat en Zwanebloemstraat 1 en 2) opnieuw in bij de gemeenteraad.
Ook deze wijk is geconfronteerd met flutrapporten (zie ook de pointer uitzending) en flutinspecties, van soms maar drie kwartier. Bewoners gaan de raad vertellen wat dat met je doet als mens en als wijk maar ook bieden ze de wethouder een bord met een gebroken belofte aan.
De gemeente is haar belofte om voor 2025 duidelijkheid te geven en de bewoners mee te nemen in de plannen niet nagekomen. De bewoners eisen duidelijkheid, respect, zorgvuldige rapporten en dat de gemeente hier de regie neemt. Uit een recente Kamerbrief blijkt dat de lokale stuurgroep bevoegd is om besluiten te nemen over ongelijkheid in een straat of buurt. Bovendien is er nog geld beschikbaar om ongelijkheid aan te pakken.
De bewoners zullen rond 20:00 inspreken. Er zullen ruim 20 man aanwezig zijn. Bewoners hebben vraagtekens, collages en borden mee. De SP steunt de groep in raad en daad.


