menu Home
Het Hogeland

KNMI: ‘Beving Usquert niet door gasveld Warffum’

Omroep Het Hogeland | 13 februari 2025

De aardbeving vannacht in Usquert (2.2 op de schaal van Richter) is niet veroorzaakt door het kleine gasveld in Warffum, zegt seismoloog Lazslo Evers van het KNMI. Volgens Evers is het grote Groningenveld de boosdoener. Hoewel de gaswinning uit het Groningenveld is gestopt, kan het veld nog steeds bevingen veroorzaken.

Evers zegt dat in een reactie tegen RTV Noord:

https://www.rtvnoord.nl/natuur/1267865/groningen-schrikt-wakker-van-aardbeving-22-bij-usquert-het-bed-schudde

De aardbeving bij Usquert was even na middernacht. De beving is in de wijde omtrek gevoeld, blijkt uit reacties op social media:

Ook staatssecretaris Herstel Groningen Eddie van Marum heeft op de beving gereageerd:





  • play_circle_filled

    Omroep Eemsdelta
    Altijd dichtbij

  • cover play_circle_filled

    Lekker Zondag
    18:00 - 19:00

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play