menu Home chevron_right
Eemsdelta

VVV kantoren transformeren naar digitale infopunten

Marcel Voorthuijsen | 10 oktober 2024

Omdat de informatievoorziening veranderd is bij toeristen die de regio Eemsdelta bezoeken, zet Marketing Eemsdelta grote stappen om de traditionele VVV-kantoren te transformeren naar digitale infopunten.

Vorig jaar is de VVV in Delfzijl getransformeerd tot een informatiepunt binnen het MuzeeAquarium en dit jaar volgde de HEMA in Appingedam waar de VVV bij de Groninger Zilverkamer een nieuwe invulling vond als informatiepunt.

Toeristische informatie is nu toegankelijk op meer dan 30 locaties in de regio, via tv-schermen en displays die gratis toeristische folders en magazines aanbieden. ,,Iedere toeristisch-recreatief ondernemer is een informatiepunt. Het is onze taak is om hen zo goed mogelijk te voorzien van informatie,” zegt Edwin van der Woude, directeur van Marketing Eemsdelta.

Marketing Eemsdelta, actief onder de naam Visit Eemsdelta, is de drijvende kracht achter de toeristische promotie van de Eemsdelta regio. Het doel van de organisatie is het stimuleren van toerisme en het ondersteunen van economische groei en leefbaarheid. Door innovatie en samenwerking met lokale ondernemers streeft Marketing Eemsdelta ernaar de regio aantrekkelijk te maken voor zowel inwoners als bezoekers.





  • cover play_circle_filled

    Omroep Eemsdelta
    Altijd dichtbij

  • cover play_circle_filled

    XL90
    20:00 - 21:00

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play